Gerçek Zamanlı Müşteri Analitiği

Gerçek Zamanlı Müşteri Analitiği

 

Günümüz müşterileri yüksek beklenti içindeler. Bu beklentilerden biri de markaların kendileriyle doğru zaman ve doğru yerde iletişim kurmaları. İletişim bir şekilde kuruldu diyelim; bu iletişimin de kendisine özel ve kişiselleştirilmiş olması da beklentiler dahilinde.

 

Müşteri Analitiği kavramının öncelikle tanımını yapalım:

 

  • Müşteri Analitiği: Müşterilerin davranışlarına ilişkin iç görüler bütünü; müşteri kazanımını arttırmak, müşteri memnuniyetini artırmak ve işletmenin büyümesine devam etmesi için satış, pazarlama ve ürün geliştirme stratejilerimizde değişiklikler yapmamıza yardımcı olan süreçleri kapsar. Müşterilerimizde neyin işe yaradığını (ve belki daha da önemlisi, neyin yaramadığını) görebilir ve bir sonraki adımda ne yapmamız gerektiğine dair bilinçli kararlar verebiliriz.

 

Gerçek zamanlı müşteri analitiği yapan firmalar karşılığını alabildi mi?

 

Bu konuda önde gelen şirketler, her temas noktasında ürünleri etkili bir şekilde ve çapraz satış olasılığını artıran ilgili ürün önerileri sunmak için algoritmalara sahipler. Tüketici talebine, satın alma davranışına, rakiplerin fiyatlandırmasına ve diğer pazar faktörlerine göre binlerce üründe fiyatları ayarlamalarını sağlayan dinamik yaklaşımlarda ustalaştılar. Ayrıca, müşteriler için geniş ölçekte kişiselleştirilmiş deneyimler oluşturmalarına olanak tanıyan gerçek zamanlı müşteri yetenekleri de oluşturdular.

 

Gerçek zamanlı müşteri analitiği süreçleri tek başına bir hedef olmamakla birlikte; işletmeler için daha çok yukarıda sayılan asıl hedefler bağlamında “kolaylaştırıcı” etkisi olan bir konumdadır.

  

Bunları Duyabilirsiniz | DijiSözlük:

 

  • Müşteri Yolculuğu (Customer Journey): Mevcut bir müşterinin ya da potansiyel bir müşterinin işletmeyle temasa geçtiği andaki geri bıraktığı tüm hikayeyi barındırır. Satın alma ve ziyaret deneyimin her adımını kolaylaştırmaya yönelik prosedürler içerir. Müşterilerden topladığımız tüm verilerle onların bir sonraki satın alma kararını etkilemek için hangi kanaldan, hangi zamanda, ne tür bir teklifle veya hizmetle temasa geçebileceğimiz konusunda önceden planlanmış senaryolardır.
  • Temas Noktası (Touchpoint): Bir kişinin bir işletmeyle etkileşime girmesinin herhangi bir yolu / mecrası (Web, Sosyal Medya, Danışma Noktası vb.).
  • SuperApp: Bir mobil uygulamanın asıl amacına ek olarak kullanıcılarına farklı ürün/hizmetler sunmasıdır. Örneğin bir AVM uygulamasının aynı zamanda konaklama hizmetleri, kiralama hizmetleri, şehir rehberi, dijital ödeme, ulaşım hizmetleri v.b gibi konularda da entegre bir hizmet sunabilmesidir.

 

Kısaltma Bazında:

 

DX: Dijital Experience (Dijital Deneyim/Dönüşüm)

CX: Customer Experience (Müşteri Deneyimi)

EX: Employee Experience (Çalışan Deneyimi)

UX: User Experience (Kullanıcı Deneyimi)

UI: User Interface (Kullanıcı Arayüzü)

AI: Yapay Zeka

IoT: Nesnelerin / Eşyaların İnterneti

AR: Augmented Realitiy (Arttırılmış Gerçeklik)

ML: Machine Learning (Makine Öğrenmesi)

 

 

YAZAN:

AYDIN KEMENT – ESAS GAYRİMENKUL CRM YÖNETİCİSİ

Diğer Haberler