Toplam Deneyim (TX) feat. Jarvis

Toplam Deneyim (TX)

 

Ne demektir?

Ekim ayında Gartner tarafından 2022 yılı için stratejik öneme sahip teknolojik trendler raporu yayınlandı. İçinde elbette olmazsa olmaz yapay zeka, data, siber güvenlik ve otonom süreçlerle ilgili başlıklar var. Biz şimdilik TX tarafını biraz açacağız.

TX aslında çatı bir kavram olarak “Toplam Deneyim” altında  CX (Müşteri Deneyimi), EX (Çalışan Deneyimi), UX (Kullanıcı Deneyimi) ve MX (Çoklu Deneyim) birleştirilmiş bir iş stratejisi kavramı oluşturmuş.

Amaç?

TX'in amacı, satın alma öncesi kullanıcılar, müşteriler ve çalışanlar gibi markanızla etkileşime giren herkese çok yönlü olağanüstü bir deneyim sunmaktır. 

Gayet iddialı bir yaklaşım olmakla birlikte aslında çoğu marka pandemi döneminde bu parçaları bir şekilde birleştirmeye başladı. Mevcut teknolojilerini müşterileri ve kendi iş süreçleri için yenilemeye başladılar, çalışan deneyimine yönelik inovatif adımlar atıldı, kullanıcı deneyimine yönelik örnekleri gördük. O çokça duyduğumuz Dijital / Kültürel Dönüşüm aslında bu Toplam Deneyim serüveninin fragmanı diyebiliriz.

Nasıl?

Tüm kanallarda ve temas noktalarında mümkün olan en iyi deneyimi sunmaya yardımcı olabilecek iyi tasarlanmış araçlara ihtiyacımız var. Bu, müşterileriniz için aynı anda mükemmel bir deneyim yaratacak ve çalışanların bu olağanüstü hizmeti sunmalarını sağlayacak ve onlara ilham verecek araçları kullanması anlamına gelir.

 

 

DijiDoz okuyanlar bilir; arada Yapay Zeka’yı yazılara konuk ederiz. Bu sefer konuğumuz Jarvis. Siz ona yazacağınız blog başlığını giriyorsunuz, o size konuyla ilgili bir girizgah, paragraf ya da sonuç cümlesi yazıyor. (www.jarvis.ai)

Jarvis bu konuyu nasıl özetledi:

Total Experience'ın amacı, müşteriler için daha bütünsel bir deneyim yaratmaktır. Ürünün öneminin farkındadır, ancak müşterilerin ilgilenildiğinden emin olmak için satın almadan önce ve sonra ek temas noktalarına da bakar. Toplam deneyimin arkasındaki fikir, giderek daha karmaşık hale gelen dünyada herkese uyan tek bir çözümün olmamasıdır, bu nedenle işletmelerin stratejilerini bireysel ihtiyaçlara göre uyarlamaları gerekir.

Yalnızca satmaya çalıştığınız şeye odaklanmak değil, aynı zamanda müşterinize ihtiyaç duyabilecekleri veya sizden isteyebilecekleri hizmet veya destek gibi herhangi bir konuda nasıl yardımcı olabileceğiniz de önemlidir. Bu tür bir düşünce, rakiplerinden farklı bir şey yaratarak ve müşterinin işini kolaylaştırarak şirketleri başarıya götürecektir.

 

 

YAZAN:

AYDIN KEMENT – ESAS GAYRİMENKUL CRM YÖNETİCİSİ

Diğer Haberler